Rippikoulu

Rippikoulu on puolen vuoden mittainen tutustuminen seurakuntaan ja kristilliseen uskoon. Usein rippikoulu käydään sinä vuonna, kun nuori täyttää 15 vuotta. Rippikoulun voi käydä myös aikuisena.

Rippikoulu edeltää rippijuhlia

Leiriläisten kiitosrukous

Rakas ja vanhurskas Jumala, rakas Taivaallinen Isämme.

Kiitos tästä rippikoulusta, jossa saimme olla yhdessä oppimassa.

Kiitos siitä, että olen saanut olla omien kavereiden kanssa täällä.

Kiitos myös ystävistä, joiden kanssa vietän vapaa-aikaani.

Kiitos siitä, että olen saanut olla rippikoululainen.

Ja kiitos, että olen saanut olla isosena tällä leirillä.

Olen hyvin kiitollinen rakkaasta perheestäni, äidistä, isästä ja sisaruksista, suvustani ja muista läheisistä, jotka välittävät, rakastavat ja kannustavat minua, kaikesta huolimatta, vaikka en aina sitä ansaitsekaan.

Kiitos, että synnyin tänne Suomeen, juuri tälle paikkakunnalle, jossa saan elää vapaana ja tasa-arvoisena, ja jossa ihmisoikeudet toteutuvat.

Auta aina muistamaan, etten kiusaisi muita.Kotimaassa on turvallista asua ja käydä ilmaiseksi koulua.

Kiitos siitä, että minulla on mahdollisuus kehittää itseäni kouluttautumalla mieluiseen ammattiin, sitten aikanaan.

Olen myös kiitollinen vastuullisesta hallituksesta. Jumala, sinä tiedät kaikkien elämäntilanteet, sekä vaurauden, että köyhyyden, sekä ylä- että alamäet.

Auta meitä kaikkia tyytymään osaamme.

Olen kiitollinen Taivaan Isälle elämän lahjasta, hyvinvoinnista ja terveydestä.

Olen pysynyt terveenä ruumiillisesti ja henkisesti, josta en voi kyllin kiittää.

Tälläkin leirillä olemme saaneet nauttia maittavaa ruokaa.

Kotona on tärkeää, että saa myös levähtää omassa sängyssä.

Elämään tuo sisältöä hyvät harrastukset, musiikki, taide ja lemmikit.

Auta minua iloitsemaan pienistä asioista.

Kiitos ihanista uusista vaatteista.

Taivaan Isä, kiitos puhtaasta, kauniista luonnosta ja kirkkaista vesistä.

Anna meille halua ja viisautta suojella luontoa ja nähdä sen kauneus.

Rakas Jumala, auta meitä ymmärtämään asioita, joita olemme opiskelleet täällä rippikoulussa oman elämämme rakennuspuiksi.

Suo, että emme olisi vain sanasi kuulijoita, vaan myös sen kätkijöitä omiin sydämiimme.

Aamen.